Hip Hop stilius jaunimui

Truputis istorijos
Kuo ypatingas HIP-HOP?
Iš ko sudarytas HIP-HOP?
Ko išmoksiu?
Kokią grupę rinktis?
Tvarkaraštis
Registracija

Truputis istorijos

HIP-HOP gali asocijuotis vien su apsmukusiomis kelnėmis, necenzūrine repo leksika ir Niujorko blogiukų rajonais, į kuriuos kojos nekeltum net plieskiant vidurdienio saulei. Ar tai nors kiek panašu į tiesą? Tam tikru kampu – taip, jei peržvelgtume visą HIP-HOP raidą. Tačiau kalbėdami apie šią kultūrą, visų pirma turime suprasti, kad jos varomoji jėga – laisvės ir vienybės troškimas, pasireiškiantis per muziką, grafičius ir šokį.

HIP-HOP istorija prasidėjo maždaug 1960-aisiais Niujorke, Pietų Bronkso juodaodžių gete. Tai buvo klubinės kultūros startas: apleistuose namuose kompanijos būriavosi aplink mylimus didžėjus, ir čia būtina paminėti DJ Cool Herc ir DJ Afrika Bambaata – šiuos vardus save gerbiantis HIP-HOP šokėjas išbers net prikeltas viduryj nakties. O kur muzika, ten ir judesys. Tad afroamerikiečiai daug improvizavo ir mėgavosi šokiu: „And its the beat. It’s the beat that gets the feet moving. And the hands clapping. And the peopple jumping“*, – dokumentiniame filme Hip-Hop Evolution prisiminimais dalijasi viena iš pašnekovių.

* Tai yra ritmas. Tai ritmas, kuris išjudina kojas. Rankos ploja. Ir žmonės šokinėja.

Kuo ypatingas HIP-HOP?

HIP-HOP – vis dar evoliucijoje. Kinta muzika, nuo jos neatsilieka ir šokis. Tai labai gyvas stilius, kurį nuolat papildo naujovės. Šiuolaikinis HIP HOP – toks, koks siautėja tarp SKILLZ studijos sienų, – vadinamas naujuoju HIP-HOP stiliumi ir pradėjo formuotis 1980-aisiais Amerikoje.

Naujojo HIP-HOP galima į valias prisižiūrėti muzikiniuose klipuose bei gatvės šokių filmuose. Dauguma bazinių žingsnių bei groove’ų (kūno judėjimo principų) atkeliavo iš vaizdo klipuose demonstruojamų choreografijų. Reikėtų pavyzdžių? Įkvėpimo siūlome semtis iš veteranų Kris Kross klipo Jump arba šviežesnių kūrinių – We Are Toonz klipo The Nae Nae, N.E.R.D & Rihanna hito Lemon.

Išskirtiniai HIP-HOP bruožai yra laisvė ir originalumas: galima judėti taip, kaip tik šauna į galvą, įgyvendinti kūrybiškiausius sumanymus ir improvizuoti, jungiant kitų gatvės šokių elementus bei technikas, lengvai prigyjančias HIP-HOP rėmuose. Vis dėlto, žemiau rasite keletą specifinių elementų, be kurių žingsneliai bus… tik žingsneliai, o ne HIP-HOP šokis.

Iš ko sudarytas HIP-HOP?

Pagrindiniai judėjimo principai, iš kurių atpažinsite HIP-HOP šokėjus:

  • Bounce – tai spyruokliavimas keliais, kuris turi lydėti šokėją bene kiekviename žingsnyje. Šokant HIP-HOP sulenkti keliai turi tapti įpročiu, įaugusiu į kūną!
  • Rock – judesys, atliekamas krūtine, kuri šiame šokio stiliuje yra viena svarbiausių kūno dalių, sukurianti nuolat judančio, dinamiško kūno įspūdį.

Populiariausių HIP-HOP stiliaus judesių žodynas, kurį lankydami treniruotes netruksite įkūnyti charakteringais judesiais: Running Man, Rodger Rabitt, Cabbage Patch, ATL Stomp, C Walk, Dougie, Cat Daddy, Whip, Nae Nae.

Ko išmoksiu?

HIP-HOP šokyje labai svarbus laisvumas, todėl lavinant pagrindines šio stiliaus technikas, visuomet akcentuojamas atsipalaidavimas, mokomasi judėti kuo minkščiau, atsikratyti bet kokios įtampos. Paruošę kūną, mintyse taip pat turime įjungti laisvės ir improvizacijos mygtuką, o su tokiu nusiteikimu – pirmyn į HIP-HOP kovų ratelius!

Jaunimo HIP-HOP treniruotėse ne tik šokama, bet ir aktyviai sportuojama – žaidžiame judriuosius komandinius žaidimus, organizuojame estafetes. Visa tai nė nepastebint padeda sustiprėti fiziškai ir ugdo socialinius gebėjimus: mokomasi bendrauti, užtikrintai jaustis ir būti atsakingiems.

Kokią grupę rinktis?

Populiarusis HIP-HOP mūsų studijoje yra užvaldęs net keturias jaunimo komandas – dvi pradedančiųjų ir dvi pažengusiųjų grupes. Visos jos ruošiasi renginiams bei konkursams – tai reikšminga ir smagi šokio kultūros dalis. Siekiant kuo geriau pasiruošti pasirodymams, treniruočių lankomumas yra labai svarbus.

Taigi, kurioje grupėje pasimatome?

Hip Hop pradedantieji (ankstesnė patirtis: 0–1 m.)

11–14 m. grupė

Treniruotės tiks norintiems išmokti bazinių HIP-HOP stiliaus judesių bei pradėti gilintis į pačią kultūrą. Naujokų grupės startas prasideda nuo vieno svarbiausių elementų – Bounce. Pradedantiesiems tenka daug darbo kojomis, mokantis bazinių žingsnių. Metų pradžioje vyrauja lengvesni judesiai (Criss Cross, ATL Stomp, Running Man), kurie kombinuojami su populiariaisiais Nae Nae, Cat Daddy, Hit Dem Folks. Antrąjį pusmetį pratinamės prie sudėtingesnių technikų, sužinome, kaip atlikti bangas, mokomės kojų judesių V Step, Heel Toe Step, Reject, Party Machine. Pramokę šių pagrindų, vėliau viską jungiame tarpusavyje ir šokame nesudėtingas choreografijas.

_________________________________________________________________________

Hip Hop pradedantieji (ankstesnė patirtis: 0–1 m.)

14+ m. grupė

Treniruotės skirtos visiems, norintiems tapti HIP-HOP kultūros dalimi. Treniruočių metu susipažinsite su pačia kultūra, jos istorija, išgirsite puikiausius šio stiliaus muzikos pavyzdžius, išmoksite bazinių judesių, jų junginių ir įvairių choreografijų. Per šokį mokysitės pajusti bendravimo laisvę ir derinti ją su atsakomybe – kitaip tariant, tapsite puikiais komandos nariais, entuziastingai palaikančiais vienas kitą.

Visada kviečiame ateiti į pradedančiųjų treniruotę, nors ir esate šokę anksčiau.

_________________________________________________________________________

Hip Hop pažengusieji (ankstesnė patirtis: nuo 1 m.)

11–14 m. grupė

Šios treniruotės skirtos tiems, kurie jau įveikė HIP-HOP stiliaus pagrindus. Treniruočių metu lavinsite ne tik muzikalumą, bet ir improvizacinius gebėjimus, mokysitės sudėtingesnių choreografijų. Pažengusiųjų grupės nariai toliau gilinasi į pirmaisiais metais išmoktus judesius ir turtina savo šokio žodyną, naudodami vis daugiau variacijų. Taip pat paragauja ir sudėtingesnių judesių ant žemės!

_________________________________________________________________________

Hip Hop pažengusieji (ankstesnė patirtis: nuo 1 m.)

14+ m. grupė

Treniruotės tiks jau mokantiems judėti HIP-HOP ritmais, susipažinusiems su baziniais judesiais, norintiems giliau nerti į šio stiliaus pasaulį ir atrasti savo judėjimo stilių, per šokį keliant klausimus, kas esame, ko siekiame, kaip suvokiame savo kūną. Pažengusieji išbando įvairias technikas, lavina muzikalumą ir kūno kontrolę. Šios treniruotės – puiki proga mokytis sudėtingesnių junginių bei choreografijų.

Norint lankyti pažengusiųjų treniruotes, būtina pasitarti su treneriu.

Apie Hip Hop istoriją skaityk čia!

REGISTRUOTISTAISYKLĖSD.U.K.

Tvarkaraštis

(Lukiškių g. 5)

PirmadienisAntradienisTrečiadienisKetvirtadienisPenktadienisŠeštadienisSekmadienis
16:00

(Basanavičiaus g. 7)

PirmadienisAntradienisTrečiadienisKetvirtadienisPenktadienisŠeštadienisSekmadienis
16:00
17:00