Breaking stilius

Truputis istorijos
Kuo išsiskiria breikas?
Iš ko sudarytas breikas?
Ką treniruotės suteiks mano kūnui?
Kaip atrodys mano breiko šokio sezonas?
Kokia grupę rinktis?
Tvarkaraštis
Registracija

Truputis istorijos

Verčiasi kūliais. Pakaušiu įsiremia į žemę. Sukasi, sukasi, sukasi… op, šuolis, dar vienas kūlverstis, bum – atsiremia ant vieno delno, kojos aukštyn, sustingsta – įvartis! Oi, tai yra, freezas! Daugmaž taip skambėtų balsas už kadro, jei breikas būtų komentuojamas kaip kokios futbolo rungtynės. Beje, tai visai ne iš fantastikos srities – juk jis ne per seniausiai buvo įtrauktas į olimpines žaidynes!

Breikas (angl. breaking) yra pagrindinis hip hop šokis, nuo kurio pradėjo vystytis visi gatvės šokiai. Pirma banga plūstelėjo 1973 m., kai legendinis Niujorko didžėjus DJ Kool Herc surengė nepamirštamą vakarėlį Bronkse (jei ten atsidurtumėte, ieškokite adreso 1520 Sedgwick Avenue – ši vieta laikomas istoriniu breiko lopšiu). Šokama pagal laužyto ritmo muziką, kurios pavadinimas – breakbeat – suteikė vardą ir šokio stiliui. Breiko šokėjai vaikinai vadinami B-boys, merginos – B-girls (Break-Boy, Break-Girl).

Kuo išsiskiria breikas?

Jis užburia savo energija, ekspresija bei dinamika, turi daug akrobatikos elementų. Breikeriai aktyviai juda, sustingsta įvairiausiose pozose ir sukinėjasi, atsirėmę į netikėčiausias ir toli gražu ne pačias patogiausias kūno vietas: tai gali būti galva, ranka, nugara, alkūnė, kelis, petys… Šie sukiniai – vienas iš labiausiai dėmesį prikaustančių breiko elementų. Šokėjai gatvėje pasitiesdavo linoleumą ar kartoninę plokštę (reikia, kad būtų slidu) ir šokdavo.

Visi aplink matydavo, kaip žmonės atlieka sukinukus ant galvų, rankų… Įsivaizduojate praeivių reakcijas? Nieko keisto, kad būtent tai labiausiai ir išpopuliarino breiką ir sudomino netgi žurnalistus. Neilgai trukus apie B-boys ir B-girls sužinojo visas pasaulis, atsirado filmų, vaizdajuosčių su treniruotėmis ir daug muzikinių vaizdo klipų, kurių choreografijose panaudoti breiko judesiai.

Iš ko sudarytas breikas?

Pagrindiniai elementai:

  • top rock – žingsniai, kuriuos visada lydi pagrindinis breiko groove’as – krūtinės, nugaros ir klubų judėjimas, vadinamas rockingu;
  • footwork – judėjimas ant žemės, naudojant bazinius breiko judesius ir jų variacijas;
  • freeze – sustingimas (užlaikymas) tam tikroje pozoje;
  • powermoves – visi sukamieji judesiai, reikalaujantys jėgos, lankstumo, koordinacijos ir vikrumo.

Ką treniruotės suteiks mano kūnui?

Breikas moko visapusiškai jausti ir kontroliuoti kūną: šis šokis reikalauja neeilinio fizinio pasirengimo. Didelis krūvis tenka viršutinei kūno daliai, taigi treniruočių metu stipriname rankų, nugaros, pilvo raumenis (šie ypač tvirtėja treniruojant footworką ir powermoves). Be abejo, laviname kojų vikrumą. Pagerėja viso kūno ištvermė: tai tikrai smagus būdas stiprėti aukštyn kojom!

Kaip atrodys mano breiko šokio sezonas?

Šokių sezonas skaidomas į du pusmečius, per kuriuos visi judesiai pateikiami pagal sudėtingumą. Todėl labai svarbus reguliarus treniruočių lankomumas: laikantis nuoseklaus treniruočių grafiko, kūnas kur kas greičiau perkąs judesio subtilybes ir sparčiau sustiprės. Per vieną sezoną surengiame bent du pasirodymus, įamžiname savo tobulėjimą filmuodamiesi ir dalyvaujame breiko kovose ne tik salėje, bet ir už jos ribų. Paklauskite bet kurio šokėjo – tai suteikia neišdildomų įspūdžių ir motyvuoja patirti dar daugiau!

Pradinukai pažindinasi su breiku, mokydamiesi bazinių top rock žingsnių: salsa step, two step, hip twist (indian step), kick step, marsh step. Išmokstame footworko žingsnių six step, three step, two step, tornado spin, CC. Pradinukų treniruotėse mokomės sustingti turtle freeze, baby freeze (open / closed), chair pozicijose ir suktis ant nugaros (backspin). Nemažai medžiagos, tiesa? Bet juk visuomet galime atsipalaiduoti… stovėdami ant galvos – tai irgi įtraukta į pirmojo semestro pradinukų programą. Antrasis semestras skirtas visų šių judesių variacijoms, taip pat jau bandome stovėti ant rankų arba alkūnių ir jaukinamės dar porą sukamųjų judesių – windmill ir swipes.

Pažengusiųjų ir komandinių grupių treniruotėse organizuojame kovas ir akcentuojame improvizaciją. Prijungiami floorworko judesiai, kuriais judama gulint ant žemės, mokomės sudėtingesnių sukinių (flare, air flare, 90s, headspin) ir deriname juos tarpusavyje.

Kokią grupę rinktis?

Breaking pradedantieji (ankstesnė patirtis: 0–1 m.)

Dvi grupės: 8–14 m. arba Breaking visi

Kaip ir kiekviename stiliuje, pažintį pradedame nuo bazinių judesių ir fizinio pasiruošimo. Išmokstame klausytis muzikos ir deriname prie jos judesius, kad sutaptų su pagrindiniu ritmu. Pirmaisiais metais pradedantieji mokosi rockingo, dėlioja bazinius judesius ir jau išmėgina jėgas breiko kovose. Šokamos nesudėtingos kombinacijos, o rimtesnius judesius išskaidome į smulkesnius žingsnius, kad sujungę viską atliktume tiksliai ir lengvai.

Naujiems nariams rekomenduojame visų pirma apsilankyti pradedančiųjų treniruotėje (net ir turint šokio patirties).

_________________________________________________________________________

Breaking pažengusieji (ankstesnė patirtis: nuo 1 m.)

Ar breiko gali būti per daug? Pažengusiems – tikrai ne. Jie mokosi sudėtingesnių variacijų ir perėjimų. Dar daugiau krūvio tenka kūnui: jis turi būti stiprus, o judesiai – koordinuoti ir plastiški. Lavinama klausa, mokomasi technikų, kaip savarankiškai kurti kombinacijas, naudojant bazinius judesius ir jų variacijas.

Norint lankyti pažengusiųjų treniruotes, būtina pasitarti su treneriu.

_________________________________________________________________________

Breaking komandinės grupės (ankstesnė patirtis: nuo 2 m.)

Komandos kartu su savo treneriais dalyvauja įvairiuose renginiuose ir šokių kovose (battles), ruošia PRO kategorijos pasirodymus. Treniruotėse susitelkiame į asmeninį tobulėjimą: šokėjai gauna individualių užduočių, kuriose skatinama improvizacija ir kūryba. Atliekame daug floorwork judesių, tyrinėjame skirtingas ritmikas, šokio lygius, perėjimus, kūno galimybes. Neapsieiname be naujų triukų ir kombinacijų.

Norėdami patekti į komandines grupes, šokėjai turi ne tik tvirtai mokėti bazinius judesius, bet ir būti aktyvūs tiek mokydamiesi, tiek pasirodydami – nuosekliai lankyti treniruotes, o kovose bei renginiuose siekti aukščiausių vietų.

Apie Breaking’o istoriją skaityk čia.

REGISTRUOTISTAISYKLĖSD.U.K.

Tvarkaraštis

(Lukiškių g. 5)

PirmadienisAntradienisTrečiadienisKetvirtadienisPenktadienisŠeštadienisSekmadienis
20:00

(Basanavičiaus g. 7)

PirmadienisAntradienisTrečiadienisKetvirtadienisPenktadienisŠeštadienisSekmadienis
16:00
18:00