FREESTYLE PAGRINDAI

Tikriausiai teko girdėti, kad patys geriausi ir žinomiausi šokėjai pakartotinai kalba apie judėjimą be minčių – šokį, kai kūnas savaime, spontaniškai, reaguoja į ritmą ir muziką.

Naujai įžengusiems į šokio pasaulį laisva improvizacija gali atrodyti sudėtinga ir nepasiekiama, tačiau dirbant ties tuo kiekvieną dieną galima greitai pasiekti gerų praktinių rezultatų.

Freestyle‘as tai tarsi kūno spontaniškumas – judesiai tampa refleksu ir pasireiškia savaime, priklausomai nuo ritmo ir emocijos, kurią sukuria muzika. Tai labai panašu į kovos menus – norint padaryti smūgį, nereikia apie jį galvoti. Reikalingi šimtai pakartojimų ir praktika, kurios metu tą patį judesį geriausia atlikti skirtingu ritmu. Bet kartais ir to neužtenka…

Kūno spontaniškumas atsiranda tada, kai kūnas laisvai juda pagal pagrindinį ritmą ir gali persijungti į poliritmus (ritmas ritme). Tam, kad tai išugdyti, pirmiausia reikia turėti stiprią šokių bazę (grūvas, pagrindiniai stiliaus, kurį šokate, žingsneliai, variacijos) ir gebėjimą judesius atlikti skirtinguose lygiuose, skirtingu greičiu ir skirtinga amplitude.

Tam, kad kūnas greičiau pasiektų gerą spontaniškumo lygį, reikia pasistengti periodiškai daryti sekančius pratimus:

  • Šokti užmerktomis akimis, sutelkiant dėmesį į raumenis ir kūną. Pasistenkite susikoncentruoti ties muzika ir negalvokite kokius judesius daryti.
  • Intensyvi praktika su baziniais žingsneliais, variacijų kūrimas (skirtingu ritmu ir su skirtingais akcentais);
  • Pasistenkite kuo dažniau dalyvauti freestyle’o jam’uose su kitais žmonėmis;
  • Bandykite tą patį judesį atlikti skirtinguose lygiuose (aukštai, vidutiniškai, pusiau pritūpus, ant kelių, gulint);
  • Eksperimentuokite su muzika (bandykite improvizuoti pagal nepažįstamą, įvairių stilių muziką).

Dar keletas patarimų (anglų k.):

Svarbiausia – sukoncentruotas darbas. Freestyle’as reikalauja daug laiko ir intensyvios praktikos. Pasistenke negalvoti apie judesius, įsiklausykite į ritmą. Daug svarbiau yra stiprus muzikos grūvo jausmas, negu daugybės judesių ar solfedžo žinojimas. Jeigu muzika įkvėpia, pavyks naturaliai atsiduoti emocijoms ir negalvoti apie tai, ką darote. Lavinkite muzikalumą, pasistenkite išgirsti akcentus, kuriuos galima pabrėžti šokant ir kuo daugiau praktikuokitės.

Negailėkite laiko treniruotėms. Jeigu norite tapti aukšto lygio šokėju, dviejų treniruočių studijoje per savaitę tikrai neužtenka. Būtinai treniruokitės namie, ateikite į Open Time. Pabandykite nusifilmuoti ir pažiūrėti į save iš šono, galbūt pamatysite savyje tai, ko niekada nepastebėdavote. Ir būtinai stenkitės tobulinti bazinius šokio judesius, ir iš jų kurkite skirtingas variacijas – kad kažką pastatyti, reikia turėti tvirtą pamatą.

Per šokį išreiškite savąjį “AŠ”. Šokis – tai puikus būdas papasakoti žmonėms apie save – kuo gyvenate, kuo domitės, apie savo svajones ir norus. Improvizuojant leiskite savo tikroms emocijoms išsilieti, judesiais parodykite savo vidinius išgyvenimus. Šokis gali tapti Jūsų panacėja, o pasakojant apie save, Jūs surasite savo unikalų judėjimą, kuris gali tapti Jūsų vizitine kortele.

Laužykite taisykles. Kai ištobulinsite savo šokių stiliaus pagrindų įgūdžius, suprasite šokio esmę, stiliaus kultūrą ir laisvai judėsite vos suskambus muzikai, bandykite kurti savo asmeninį ir nepakartojamą stilių. Tai bus tas aspektas, kuris atskirs Jūs nuo visų kitų. Ir nebijokite grįžti prie pagrindų ir paprastų pratimų. Stiprus pagrindas padės visiškai atsipalaiduoti ir eksperimentuoti su judėjimu.