DANCEHALL stiliaus istorija

1960-aisiais metais Jamaikos sostinėje Kingstone visuomenė buvo gana griežtai padalinta pagal rasinius požymius. Žemesnės socialinės klasės atstovai dažniausiai buvo juodaodžiai, kuriems būdavo sunku įpirkti netgi radiją, kuris tuo metu buvo vienas iš svarbiausių kultūros skleidimo šaltinių.

Tais pačiais metais Kingstone pradėjo kurtis Dance Halls – atviros lokacijos/šokių aikštelės, kuriuose skambėjo mento, ska, rocksteady ir reggae muzika. Šiose lokacijose muziką grojo DJ’ai, naudodami vadinamąsias “Sound systems” – garso sistemas, kurios atrodė kaip didelės garsiakalbių spintos su DJ pultu. Šios konstrukcijos dar buvo vadinamos “House of Joy”, kurios dėl savo išvaizdos pritraukdavo mases žmonių į šokių aikšteles.

Su laiku, “Sound systems” darėsi vis didesnės, ir dėl to, kad Dance Halls visada būdavo lauke, muzika galėjo girdėtis keleto mylių spindulių – taip muzika pasiekdavo ir tuos, kurie negalėjo klausytis radijo. Jamaikos Dance Hall kultūra kūrėsi su kūrybiškumo ir prieinamumo idėja. Tai buvo vieta, kur dirbančiosios klasės atstovai galėjo pajusti vieningumą ir paguodą, ir tapti naujai besikuriančios kultūros dalimi.

1980-aisiais, po Bob’o Marley mirties, muzika grojama Dance Hall’uose pradėjo keistis. Dainų tekstuose vis dažniau girdėdavosi seksualumo, smurto ir šokimo temos.

Inovacijos technologijų srityje paskatino greitesnių, labiau skaitmeninių ritmų atsiradimą. DJ’ai pradėjo miksuoti ritmus ir pridėdavo balso garsus, Dancehall muzikos stilių (kurio atsiradimo vieta nulėmė ir jo pavadinimą) pasidarė lengva atkurti, ir tokiu būdu Dancehall pradėjo vystytis kaip žanras. Su Dancehall muzikos populiarumu, pradėjo atsirasti ir tipiški šiam stiliui šokių judesiai. Muzikos ritmas padarė įtaką tam, kaip žmonės pradėjo šokti pagal šį stilių, ir DJ’ai pradėjo kurti dainas, kurios įformino šokėjų daromus judesius.

Kadangi didelė Jamaikos juodaodžių dalis buvo emigrantai iš Afrikos, etniniai Afrikos judesiai tapo Dancehall šokio pagrindu.

Šiam stiliui yra svarbi dinamika, amplitudė ir “attitude” (charakteris), su kuriuo šokis yra atliekamas, kadangi šokėjo daromi judesiai turi parodyti jo laisvę. Skiriamasis Dancehall bruožas – techniški judesiai klubais ir sėdmenimis.